Εξ αποστάσεως σπουδές | Online Πτυχία – Μεταπτυχιακά – Διδακτορικά | Εξ αποστάσεως Σεμινάρια

Blog

Επικοινωνία και Αποτελεσματικότητα στον χώρο εργασίας

Εργαζόμενη δείχνει εξαιρετικά σε συναδέλφους το πόσο σημαντικές είναι οι επικοινωνιακές δεξιότητες για βιογραφικό.

Η επικοινωνία είναι το μέσο με το οποίο οι άνθρωποι συνδέονται, σχηματίζουν ομάδες ή οργανώσεις, συνεργάζονται και επιτυγχάνουν κοινούς στόχους. Βασική και πρωταρχική λειτουργία του διοικητικού στελέχους είναι η δημιουργία όλων των απαραίτητων συνθηκών για την ανάπτυξη της αποτελεσματικής επικοινωνίας.

  • Ο προγραμματισμός και ο έλεγχος, δύο από τις λειτουργίες του μάνατζμεντ, βασίζονταιimages κυρίως στη διαδικασία και τα συστήματα πληροφόρησης.
  • Η καθοδήγηση, η ηγεσία, η παρακίνηση, οι καλές σχέσεις προϊσταμένου– υφισταμένου, γενικά οι ανθρώπινες σχέσεις και το κλήμα στις επιχειρήσεις και οργανισμούς δεν είναι ποτέ δυνατόν να επιτευχθούν χωρίς αποτελεσματική επικοινωνία.
  • Η ανάθεση καθηκόντων, οι οδηγίες για την εκτέλεσή τους, η κατανόηση των στόχων από τους εργαζομένους των πολιτικών, των τακτικών και των διαδικασιών της επιχείρησης, η «ενοποίηση» των αντιλήψεων, η γνώση και η κατανόηση από τον προϊστάμενο και την επιχείρηση των στόχων, των απόψεων, των αναγκών, των αδυναμιών και των δυνατοτήτων των εργαζομένων κ.λ.π., δεν μπορούν να υπάρξουν χωρίς την επικοινωνία.
  • Επίσης, η παρακολούθηση του εξωεπιχειρησιακού περιβάλλοντος, η προσαρμογή της επιχείρησης σε αυτό, ο εντοπισμός των ευκαιριών για αξιοποίηση και των απειλών για αντιμετώπιση απαιτούν τη συνεχή και αποτελεσματική επικοινωνία της επιχείρησης με το περιβάλλον της.
  • Επιπλέον, η επικοινωνία είναι απαραίτητη στην ηγετική λειτουργία του προϊσταμένου για:
    • Να ανατεθούν καθήκοντα και να δοθούν οδηγίες για την εκτέλεσή τους
    • Να περάσουν οράματα, να γίνουν γνωστοί και να κατανοηθούν από τον υφιστάμενο οι στόχοι, οι πολιτικές, οι διαδικασίες και οι πρακτικές της οργάνωσης
    • Να γνωρίζουν οι υφιστάμενοι την απόδοσή τους και να γίνει η επιβράβευσή της
    • Να ενοποιούνται οι αντιλήψεις και να διαμορφώνεται εταιρική κουλτούρα
    • Να επιτευχθεί η εκπαίδευση και συνολική ανάπτυξη του ατόμου
    • Να γνωρίζει και να κατανοεί ο προϊστάμενος τους στόχους, τις απόψεις τις ανάγκες, τις αδυναμίες και τις δυνατότητες των υφισταμένων
    • Να αναπτυχθούν καλές σχέσεις, κλίμα και ομαδικό πνεύμα
    • Να λυθούν διαφορές και να υπάρξει συναίνεση και συνεργασία.

Counselling-DecisionsΠολλές φορές τα πραγματικά αίτια δυσλειτουργιών, έλλειψης συντονισμού, κακών αποφάσεων, έλλειψης παρακίνησης, δημιουργίας παρεξηγήσεων, ύπαρξης φτωχών ανθρώπινων σχέσεων και κοινωνικών συγκρούσεων έχουν τις ρίζες τους στην επικοινωνία. Από εμπειρικές έρευνες βρέθηκε ότι ένα μήνυμα (100%) που στέλνεται από τον πρόεδρο της εταιρείας, φτάνει μόνο το 20% του νοήματός του στο τελευταίο ιεραρχικό επίπεδο. Το υπόλοιπο 80% αλλοιώνεται στα ενδιάμεσα ιεραρχικά επίπεδα.

Ο προϊστάμενος- ηγέτης δεν μπορεί να προσδοκά να φτάσει σε ικανοποιητικά αποτελέσματα μέσω των υφισταμένων του αν ο πρώτος δεν αναπτύξει αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ τους και μεταξύ των μελών της ομάδας. Η ανάπτυξη ικανοτήτων επικοινωνίας των στελεχών, που σήμερα είναι πολύ σημαντική, απαιτεί την κατανόηση της διαδικασίας μέσω της οποίας αυτή πραγματοποιείται, τους παράγοντες και τα εμπόδια που προσδιορίζουν την αποτελεσματικότητά της και ασφαλώς τις βασικές αρχές ή προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την αποτελεσματική διαπροσωπική επικοινωνία.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Διαβάστε επίσης