Εξ αποστάσεως σπουδές | Online Πτυχία – Μεταπτυχιακά – Διδακτορικά | Εξ αποστάσεως Σεμινάρια

Blog

Γιατί οι επιχειρήσεις δεν αλλάζουν έγκαιρα;

Τι είναι η διαχείριση αλλαγής

Οι επιχειρήσεις βρίσκονται σε συνεχή και δυναμική αλληλεπίδραση με το περιβάλλον, γι’ αυτό και προϋπόθεση επιβίωσής τους είναι η προσαρμογή τους στις εξελίξεις που συμβαίνουν σε αυτό.

Η διαχείριση αλλαγής στις επιχειρήσεις είναι μια συστηματική προσέγγιση για την εξασφάλιση ότι οι αλλαγές που εισάγονται στην οργάνωση γίνονται ομαλά και επιτυχώς, και ότι τα μακροπρόθεσμα οφέλη αυτών των αλλαγών υλοποιούνται αποτελεσματικά. Οι αλλαγές μπορεί να περιλαμβάνουν νέες διαδικασίες, συστήματα, δομές ή τεχνολογίες. Η διαχείριση αλλαγής αποσκοπεί στη μείωση της αντίστασης στην αλλαγή από τους εργαζόμενους και στη βελτιστοποίηση της ενσωμάτωσης και αποδοχής των νέων αυτών μεθόδων στον χώρο εργασίας.

Κύρια στοιχεία της διαχείρισης αλλαγής 

  1. Επικοινωνία: Αποτελεσματική ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων σχετικά με τους λόγους για την αλλαγή, τα οφέλη που αναμένονται, και τον τρόπο εφαρμογής της αλλαγής.
  2. Κατάρτιση και Υποστήριξη: Παροχή των απαραίτητων εκπαιδεύσεων και υποστήριξης στους εργαζόμενους για να προσαρμοστούν στις νέες διαδικασίες ή τεχνολογίες.
  3. Διαχείριση Αντίστασης: Αναγνώριση και διαχείριση αντιστάσεων ή αντιδράσεων από τους εργαζόμενους, με στόχο την ελαχιστοποίηση τυχόν αρνητικών επιπτώσεων.
  4. Σχεδιασμός και Παρακολούθηση: Σχεδιασμός της διαδικασίας αλλαγής και συνεχής παρακολούθηση και αξιολόγηση της προόδου για τη διασφάλιση της επιτυχίας της αλλαγής.

Το περιβάλλον των επιχειρήσεων χαρακτηρίζεται από δυναμικότητα, αβεβαιότητα, ανταγωνιστικότητα και πολυπλοκότητα. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον ασκούνται πιέσεις στις επιχειρήσεις για συνεχή προσαρμογή και άμεση ανταπόκριση στις αλλαγές, αποτελεσματική χρησιμοποίηση των πόρων, υψηλή ποιότητα προϊόντων και εξυπηρέτηση πελατών.

Πως μπορεί να επιβιώσει η επιχείρηση;

Η επιχείρηση θα πρέπει να προσαρμοστεί στις αλλαγές του περιβάλλοντος για να μπορέσει να επιβιώσει. Συγκεκριμένα έχει τις εξής επιλογές:

  1. Δεν αλλάζει, δεν προσαρμόζεται, άρα πεθαίνει
  2. Αλλάζει για να προσαρμοστεί στις αλλαγές- εξελίξεις, άρα επιβιώνει
  3. Οδηγεί τις εξελίξεις στις οποίες προσαρμόζονται οι άλλες επιχειρήσεις και επιτυγχάνει.

 

Η κάθε οργάνωση αποτελεί περιβάλλον για τις υπόλοιπες, οπότε μπορεί αυτή να δημιουργεί τις εξελίξεις και οι υπόλοιπες να προσαρμόζονται. Με αυτό τον τρόπο διαθέτει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας. Η κατανόηση, λοιπόν, των αλλαγών και η διοίκησή τους αποτελούν σημαντική ικανότητα που πρέπει να διαθέτουν τα διοικητικά και κυρίως τα ηγετικά στελέχη.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται ο ανθρώπινος παράγοντας και οι αντιδράσεις του ατόμου. Σημαντικό ρόλο εδώ παίζουν οι ικανότητες του ηγέτη και του manager και η εμπειρία στη διαχείριση αλλαγών.

Γιατί οι επιχειρήσεις δεν αλλάζουν έγκαιρα;

  • Εφησυχασμός, αυταρέσκεια και αλαζονεία επιτυχημένων επιχειρήσεων και επιτυχημένων στελεχών

  • Ατομική ή ομαδική αδράνεια. Βόλεμα, συνήθεια, αβεβαιότητα αλλαγής, ισορροπία συμφερόντων

  • Στερεότυπα. Κατεστημένοι τρόποι σκέψης και δράσης

  • Αρνητική εμπειρία από αποτυχημένη αλλαγή

  • Έλλειψη επαρκούς αναπληροφόρησης

  • Λανθασμένοι δείκτες επιδόσεων

  • Μη εμφανείς κρίσεις

  • Ύπαρξη χαμηλών προτύπων απόδοσης

Ενδιαφέροντα Άρθρα

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Διαβάστε επίσης