Εξ αποστάσεως σπουδές | Online Πτυχία – Μεταπτυχιακά – Διδακτορικά | Εξ αποστάσεως Σεμινάρια

Blog

Όταν οι μαθητές έρχονται καθυστερημένα στο μάθημά

Καλό είναι, όταν ένας μαθητής μπαίνει αργοπορημένος μέσα στην τάξη, να μην τον ρωτήσουμε: “Γιατί άργησες; Πού ήσουν;”. Η ερώτηση αυτή έχει χαρακτηριστικά ανάκρισης και δεν πρόκειται να βελτιώσει την κατάσταση΄το αντίθετο, μπορεί να επιδεινώσει τη συμπεριφορά του μαθητή. Ας δούμε ένα παράδειγμα αντιμετώπισης μιας τέτοιας κατάστασης:

Διοίκηση στην εκπαίδευση μεταπτυχιακό

-Καθηγητής: [Καλωσορίζει το μαθητή στην είσοδο της τάξης]. Καλώς τον! Ο Κώστας, έτσι; (ο καθηγητής ακόμη μαθαίνει τα ονόματα των μαθητών΄ δίνει το χέρι του στον Κώστα και τον χαιρετά. O Κώστας συνοφρυώνεται, δείχνει έκπληκτος, καθώς δεν περιμένει τέτοια αντίδραση. Ο εκπαιδευτικός, σύντομα και ευγενικά, αναγνωρίζει την αργοπορία του Κώστα): Άργησες! Υπάρχει μία κενή θέση για να κάτσεις εκεί, δίπλα στον Ανδρέα. (ο δάσκαλος δε διατάζει τον Κώστα να κάτσει κάπου΄του περιγράφει την πραγματικότητα και τον καθοδηγεί στο να μπει στην τάξη και να παρακολουθήσει το μάθημα).

-Μαθητής: Δεν κάθομαι εκεί…κάθομαι μαζί με τον…(είναι λιγότερο επιθετικός με τον καθηγητή, αλλά ακόμα αναβλητικός).

-Καθηγητής: Αυτές οι θέσεις είναι πιασμένες Κώστα (συγκρατείται να μην πει:”αν ερχόσουν στην ώρα σου θα καθόσουν στη θέση σου”), αργότερα μπορούμε να κάνουμε κάποια αλλαγή (αυτή η φράση δίνει περιθώρια επιλογής στο μαθητή, μειώνοντας οποιαδήποτε αντίδραση. Σε αυτό το σημείο ο καθηγητής στρέφει το βλέμμα του προς την υπόλοιπη τάξη). Όπως, λοιπόν, λέγαμε παιδιά...(αφήνει να κυλήσει το μάθημα με την προσδοκία ότι ο Κώστας θα καθίσει στην υποδεικνυόμενη θέση. Πράγματι, αυτό γίνεται, κατευθύνεται προς τη θέση του κάπως επιτηδευμένα και προκλητικά, και κάθεται. Ο καθηγητής δεν κοιτάζει το μαθητή, τον αγνοεί και συνεχίζει κανονικά το μάθημα).

Στο τέλος του μαθήματος, συζητά με τον Κώστα για την αργοπορία του. Εάν, αυτή η καθυστέρηση παρατηρηθεί επανειλημμένα (πάνω από 2 φορές την εβδομάδα και σε άλλα μαθήματα), το θέμα συζητείται με τον υπεύθυνο της τάξης, τη διεύθυνση του σχολείου και κατ’επέκταση με τους γονείς του μαθητή.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Διαβάστε επίσης