Ειδική Αγωγή


Μοριοδότηση

  1. Το πρόγραμμα πιστώνει 22,5 ECVET.
  2. Δίνει τη μέγιστη μοριοδότηση σύμφωνα με το νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών. (NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4589 Αρ. Φύλλου 13).
  3. Μοριοδοτείται στις εκάστοτε προκηρύξεις για εκπαιδευτικούς και επιστημονικούς συνεργάτες δημοσίων ΙΕΚ ή/και ΣΔΕ ή/και σχολών μαθητείας ΟΑΕΔ.

Το πρόγραμμα «Ειδική Αγωγή» διεξάγεται εξ αποστάσεως (online), στα ελληνικά και έχει διάρκεια 9 μήνες (450 ώρες)

Αίτηση μπορούν να κάνουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι εφόσον έχουν τουλάχιστον απολυτήριο λυκείου.

Το πρόγραμμα έχει ως σκοπό να παρέχει στους εκπαιδευόμενους εκπαίδευση, κατάρτιση και εξειδίκευση σε θέματα ειδικής αγωγής. Στο τέλος του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα έχουν αναπτύξει γνώσεις και ικανότητες που χρειάζονται ώστε να ανταποκρίνονται με επάρκεια στο ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτή σε θέματα ειδικής αγωγής.

  • Σε όσους ενδιαφέρονται για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση.
  • Σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, βρεφονηπιοκόμους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Νοσηλευτικής, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, Νοσηλευτικής και συναφών ειδικοτήτων Ειδικής Αγωγής).
  • Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.
  • Σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξη τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ΙΕΚ).
  • Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και Συμπερίληψη
    • Η ιστορία της Ειδικής Αγωγής – Ο νόμος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Νόμος 3699/2008)
    • Η έννοια της αναπηρίας
    • Εννοιολογική αποσαφήνιση των όρων «ενιαία εκπαίδευση», «ένταξη», «συμπερίληψη»
    • Θεμελιώδεις διακηρύξεις και νομοθεσίες για την ενιαία εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία
  • Μαθησιακές Δυσκολίες: Χαρακτηριστικά Ατόμων με ΜΔ, Στρατηγικές Παρέμβασης & Τεχνικές Διδασκαλίας
    • Κατηγορίες Μαθησιακών Δυσκολιών
    • Αίτια Μαθησιακών Δυσκολιών – Χαρακτηριστικά παιδιών με ΜΔ
    • Δυσλεξία: ορισμός, αίτια, χαρακτηριστικά ατόμων με δυσλεξία
    • Στρατηγικές παρέμβασης και τεχνικές για τη διδασκαλία των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες
  • Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ): Χαρακτηριστικά Ατόμων με ΔΑΦ, Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις & Προκλήσεις
    • Ορισμός Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος – Αυτισμός: ορισμός, αιτιολογία, χαρακτηριστικά
    • Αρχές εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις ατόμων με αυτισμό
    • Προκλήσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την ένταξη των αυτιστικών παιδιών
    • Στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών προς τους αυτιστικούς μαθητές
  • Η Εκπαίδευση των Κωφών/Βαρήκοων Ατόμων: Εννοιολογικές Προσεγγίσεις και Εμπόδια Συμπερίληψης
    • Εννοιολογία κώφωσης/βαρηκοΐας: προγλωσσική και μεταγλωσσική κωφότητα, νευροαισθητήρια βαρηκοΐα», «βαρηκοΐα αγωγιμότητας» και «βαρηκοΐα μεικτού τύπου», «αμφοτερόπλευρη βαρηκοΐα» και «μονόπλευρη βαρηκοΐα», ελάχιστη (16-25 dB), ήπια (26-40 dB), μέτρια (41-55 dB), μέτρια προς σοβαρή (56-70 dB), σοβαρή (71-90 dB) και πλήρης (91+ dB)
    • Πανεπιστημιακή εκπαίδευση κ/β φοιτητών και παράγοντες που την επηρεάζουν
    • Εμπόδια κ/β φοιτητών
    • Εξωτερικοί και εσωτερικοί παράγοντες που επηρεάζουν την πρόσβαση των ΚΒ φοιτητών
  • Άτομα με Προβλήματα Όρασης: Χαρακτηριστικά, Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις & Προβλήματα Προσβασιμότητας
    • Παιδιά με Προβλήματα όρασης – Ορισμοί – Εκπαιδευτικός ορισμός τυφλότητας – μερικής τύφλωσης – Σχετικότητα ορισμών
    • Κατηγορίες ατόμων με σοβαρά προβλήματα όρασης – Αιτίες της τύφλωσης
    • Χαρακτηριστικά και δυσκολίες των ατόμων με αναπηρίες όρασης
    • Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρίες όρασης – Πρόσβαση φοιτητών με αναπηρία όρασης στο πανεπιστήμιο
  • Διαφοροποιημένη Διδασκαλία: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Εκπαιδευτικές Πρακτικές
    • Εννοιολογικές προσεγγίσεις της διαφοροποίησης – Χαρακτηριστικά διαφοροποιημένης διδασκ
    • Οφέλη/πλεονεκτήματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας – Προϋποθέσεις διαφοροποιημένης διδασκαλίας και ο ρόλος του εκπαιδευτικού
    • Η σημασία της αξιολόγησης στη διαφοροποιημένη διδασκαλία – Η συμβολή των ΤΠΕ στη διαφοροποιημένη διδασκαλία
    • Τομείς παρέμβασης της διαφοροποιημένης διδασκαλίας
  • Οι Δεξιότητες του Αυτοπροσδιορισμού και της Συνηγορίας του Εαυτού για τα Άτομα με Αναπηρία
    • Εμπόδια ατόμων με Αναπηρίες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
    • Η Έννοια του Αυτοπροσδιορισμού και τα Συστατικά Στοιχεία του – Τα οφέλη του αυτοπροσδιορισμού για τα άτομα με αναπηρία
    • Δεξιότητες αυτοπροσδιορισμού και ακαδημαϊκή πορεία ατόμων με αναπηρία – Δεξιότητες αυτοπροσδιορισμού και άτομα χωρίς αναπηρία – Παράγοντες που επηρεάζουν τις δεξιότητες αυτοπροσδιορισμού των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
    • Συνηγορία του εαυτού και τα συστατικά της στοιχεία – Συνηγορία του εαυτού και άτομα με αναπηρίες – Αυτοαποτελεσματικότητα (self-efficacy) και αυτοαντίληψη (self-concept)
  • Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών
    • Εισαγωγή στις Μεθόδους Κοινωνικής Έρευνας
    • Ζητήματα και Στάδια Σχεδιασμού Ποσοτικών Ερευνών: Μέθοδοι Δειγματοληψίας, Συλλογής και Ανάλυσης Ερευνητικών Δεδομένων
    • Ζητήματα και Στάδια Σχεδιασμού Ποιοτικών Ερευνών
    • Δεοντολογία Έρευνας και Συγγραφή Επιστημονικών Εργασιών
  • Τελική Αξιολόγηση Προγράμματος
  • Απολυτήριο Λυκείου

Συμπληρώστε την παρακάτω αίτηση εγγραφής και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατό

 

    Προσωπικές Πληροφορίες

 

Verification