Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Προετοιμασία για εξετάσεις πιστοποίησης


Σημαντικότητα/Αναγκαιότητα Υλοποίησης Προγράμματος
Πλαίσιο Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης: Από 1.9.2017 η πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου εκπαιδευτής να μετάσχει σε χρηματοδοτούμενο από δημόσιους πόρους πρόγραμμα της μη τυπικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39 του Νόμου 4342/2015 (ΦΕΚ 143/Α/09-11-2015).

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 του Νόμου 4386/2016 (ΦΕΚ 83/Α /11-05-2016) «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις»:

Υποψήφιοι, οι οποίοι υποβάλλουν αίτηση στον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. προκειμένου να συμμετέχουν σε Εξετάσεις Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της μη Τυπικής Εκπαίδευσης κι εφόσον ο φάκελός τους χαρακτηριστεί πλήρης εμπίπτουν σε μία από τις παρακάτω κατηγορίες:

αα) Όσοι διαθέτουν μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην εκπαίδευση ενηλίκων ή τη Δια Βίου μάθηση ή τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση ή τη συνεχή εκπαίδευση και εκπαιδευτική πολιτική από Ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής ή από αντίστοιχα αναγνωρισμένα Ιδρύματα της αλλοδαπής, οι οποίοι στο πλαίσιο των σπουδών τους σχεδίασαν, ανέλυσαν ή και υλοποίησαν Μικροδιδασκαλίες.

ββ) Οι εκπαιδευτές που είναι ενταγμένοι στο Εισαγωγικό Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ αριθμ. 113613/3.11.2006 κ.υ.α. (Β΄ 1700) με θέμα: Τροποποίηση της αριθμ. 113172/2005 (Β΄ 1593) κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας περί Συστήματος Πιστοποίησης Εκπαιδευτών Ενηλίκων ή σε άλλα Μητρώα Εκπαιδευτών και

  • έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς το πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών 300 ωρών του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας

ή

  • έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτών φορέων που ανήκουν στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, διάρκειας τουλάχιστον 100 ωρών.

γγ) Οι εκπαιδευτές με διδακτική πείρα τουλάχιστον 150 ωρών σε ενηλίκους.

Η επιμόρφωση διεξάγεται στα Ελληνικά, online και αντιστοιχεί σε 300 ώρες συμβατικής διδασκαλίας και προσωπικής ενασχόλησης. Αίτηση μπορούν να κάνουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι εφόσον έχουν τουλάχιστον απολυτήριο λυκείου.

Μετά το πέρας του προγράμματος θα δοθεί κοινό πιστοποιητικό επιμόρφωσης από το Università degli Studi Guglielmo Marconi  &  CE.A.R.S – Αρ. Πιστοποίησης ΕΟΠΠΕΠ 2101721

  • Σε όσους ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στις εξετάσεις πιστοποίησης Εκπαιδευτών Ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ.
  • Σε Πιστοποιημένους Εκπαιδευτές Ενηλίκων που δεν έχουν όμως συμπληρώσει τον αναγκαίο αριθμό διδακτικών (επιμορφωτικών) ωρών την τελευταία πενταετία και οφείλουν να παρακολουθήσουν συναφές επιμορφωτικό πρόγραμμα
  • Σε Πιστοποιημένους Εκπαιδευτές Ενηλίκων που επιθυμούν να επικαιροποιήσουν και να εμπλουτίσουν το μεθοδολογικό τους «οπλοστάσιο» με τις νεότερες εξελίξεις στο Πεδίο.
  • Σε Στελέχη Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικούς
  • Σε Ψυχολόγους, οι οποίοι ενδιαφέρονται να εργαστούν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), ως Ψυχολόγοι Σύμβουλοι, λαμβάνοντας τη μέγιστη μοριοδότηση σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ
  • Σε Κοινωνιολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Ψυχολόγους και εργαζόμενους στον τομέα της Ψυχικής Υγείας οι οποίοι ενδιαφέρονται να απασχοληθούν ως σύμβουλοι καριέρας στο Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα
  • Σε όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) ως Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας, και στις Σχολές Γονέων ως Υπεύθυνοι Εκπαίδευσης ή εκπαιδευτές/εισηγητές, λαμβάνοντας τη μέγιστη μοριοδότηση σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ
  • Σε όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν σε ΚΔΒΜ των Δήμων και Σχολές Γονέων ως Εκπαιδευτές ή Στελέχη
  • Σε όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν ως εκπαιδευτές σε Δομές Δια Βίου Μάθησης (Δημόσιες και Ιδιωτικές)
  • Σε όσους επιθυμούν να προχωρήσουν σε μία διαδικασία αυτογνωσίας και προσωπικής καλλιέργειας

Το πρόγραμμα δίνει την δυνατότητα σε όσους το παρακολουθούν:

  • Να διατηρήσουν σε ισχύ την Πιστοποίηση του Εκπαιδευτή Ενηλίκων, οι Πιστοποημένοι που ωστόσο δεν κατάφεραν να συμπληρώσουν τον αναγκαίο αριθμό διδακτικών ωρών, σύμφωνα με την κείμενη Νομοθεσία.
  • Nα προετοιμαστούν ενδελεχώς οι ενδιαφερόμενοι για τις εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ
  • Να εμπλουτίσουν το επιστημονικό τους οπλοστάσιο οι Πιστοποιημένοι Εκπαιδευτές Ενηλίκων, λόγω ταχύτητας παλαίωσης της γνώσης
  • Να εξασφαλίσουν τη μέγιστη μοριοδότηση στις Προσκλήσεις για εκπαιδευτές ή Στελέχη σε Δομές Δια Βίου Μάθησης (ΔΙΕΚ, ΔΣΕΚ, ΚΔΒΜ των Δήμων, ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ κλπ).

Η παρουσίαση των σύγχρονων θεωριών μάθησης σχετικά με την εκπαίδευση ενηλίκων, οι καλές πρακτικές διδασκαλίας, όπως έχουν διαμορφωθεί από τη διεθνή και ελληνική εμπειρία, o σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και η κατάδειξη της σημασίας της επαγγελματοποίησης του έργου του εκπαιδευτή ενηλίκων.

Α) Σε επίπεδο Γνώσεων

  • Η κατανόηση βασικών εννοιών περί εκπαίδευσης ενηλίκων
  • Η κατανόηση των χαρακτηριστικών, των προσδοκιών και αναγκών των ενήλικων εκπαιδευομένων και του ρόλου του εκπαιδευτή
  • Η απόκτηση γνώσεων στο σχεδιασμό της μικροδιδασκαλίας, των εργαλείων και εποπτικών μέσων καθώς και των εκπαιδευτικών τεχνικών για το σχεδιασμό διδακτικής ενότητας

Β) Σε επίπεδο Δεξιοτήτων και Ικανοτήτων

  • Η αντίληψη της αναγκαιότητας της ιδιαιτερότητας της εκπαίδευσης σε ενήλικες
  • Ικανότητα σχεδιασμού και εφαρμογής μικροδιδασκαλίας
  • Η απόκτηση δεξιοτήτων στην υιοθέτηση αποτελεσματικών μοντέλων αξιολόγησης microteaching

Γ) Σε επίπεδο Στάσεων

  • Η απόκτηση κουλτούρας αυτό-βελτίωσης μέσω της παρακολούθησης των εξελίξεων ενός ραγδαία αναπτυσσόμενου τομέα (εκπαίδευση ενηλίκων)
  • Η απόκτηση κουλτούρας συνεργασίας και σεβασμού της διαφορετικής άποψης
  • Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων —Ιστορικό πλαίσιο εξέλιξης
  • Τα χαρακτηριστικά και οι προσδοκίες των Ενηλίκων Εκπαιδευομένων
  • Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών και στόχων
  • Η Σημασία της Πρώτης Συνάντησης
  • Τεχνικές γνωριμίας
  • Σύναψη Μαθησιακού Συμβολαίου
  • Βασικές Θεωρίες Μάθησης
  • Δυναμική της Ομάδας
  • Ο ρόλος του Εκπαιδευτή
  • Φύλλο και Διαπολιτισμικότητα στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
  • Προοπτικές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
  • Νομοθετικό Πλαίσιο
  • Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Στόχων
  • Σχεδιασμός Περιεχομένου — Δόμηση Διδακτικών Ενοτήτων
  • Εκπαιδευτικές Τεχνικές που ενισχύουν την Ενεργητική Μάθηση
  • Εκπαιδευτικός χώρος —Εκπαιδευτικά μέσα διδασκαλίας — Κριτήρια επιλογής τους Αξιολόγηση
  • Εκπαιδευτικού έργου και διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
  • Πλαίσιο Μικροδιδασκαλίας (micro-teaching)
  • Τράπεζα Θεμάτων
  • Σημεία σημαντικά για τις Εξετάσεις Πιστοποίησης

Τo επιμορφωτικό πρόγραμμα διεξάγεται αποκλειστικά με την εξ αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (E-learning), μέσω της πλατφόρμας moodle.

Περιλαμβάνει:

  • E-books,
  • πολυμεσικό υλικό (παρουσιάσεις, οπτικοακουστικό υλικό),
  • πρόσθετο υποστηρικτικό επιμορφωτικό υλικό (papers, ΦΕΚ, επιστημονικές-ερευνητικές ανακοινώσεις συνεδρίων, επιστημονικά άρθρα),
  • εργασίες-δραστηριότητες,
  • βιβλιογραφία-δικτυογραφία
  • Συνεχή διαδικτυακή επικοινωνία
  • Επιστημονικά τεκμηριωμένη ανατροφοδότηση και
  • αξιολόγηση δραστηριοτήτων και εργασιών
  • Αρχική (μεθοδολογική ανίχνευση των πραγματικών επιμορφωτικών αναγκών και ενδιαφερόντων των συμμετεχόντων)
  • Διαμορφωτική (ενεργής συμμετοχή κάθε επιμορφούμενου στα θέματα και επιστημονικές δραστηριότητες που αναρτώνται στην πλατφόρμα μάθησης)
  • Τελική (ανατροφοδότηση και αξιολόγηση εργασιών και test αυτοαξιολόγησης).

Απολυτήριο λυκείου


Πότε είναι οι εγγραφές;

Μπορώ να παρακολουθώ εξ αποστάσεως;

Υπάρχει κάποιο κόστος εγγραφής;

Θα χρειαστεί να αγοράσω κάποια βιβλία;

Τι απαιτείται για την ολοκλήρωση του προγράμματος;

Μπορώ να δουλεύω παράλληλα;

Θα πάρω κάποια βεβαίωση παρακολούθησης;

Συμπληρώστε την παρακάτω αίτηση εγγραφής
Εξοφλήστε το ποσό των 200€
Σκανάρετε και αποστείλετε στο seminars@cears.edu.gr
την απόδειξη πληρωμής
το απολυτήριο λυκείου (ή πτυχίο εφόσον υπάρχει)
και την ταυτοτητά σας (αν είναι στα λατινικά) ή το διαβατήριό σας
Εντός 3 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία επιβεβαίωσης της κατάθεσης θα σας αποσταλούν οι κωδικοί για την πρόσβαση στην πλατφόρμα

 

    Προσωπικές Πληροφορίες

  • Εκπαίδευση

 

Verification


Μέσω Τραπέζης

Με Πιστωτική

Όσοι παρακολουθούν το πρόγραμμα αυτό ενδιαφέρονται και για:

Λίγα λόγια για τον ακαδημαϊκό υπεύθυνο

Ρες Ιωάννης, MSc.

  • Στέλεχος Εκπαίδευσης 
  • Εκπαιδευτής Ενηλίκων (πλέον των 17.500 ωρών σε Στέλεχη και Υπαλληλους Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα). 
  • Πτυχιούχος Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ 
  • Master «Σπουδές στην Εκπαίδευση» (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο) 
  • Master «Mοντέλα Σχεδιασμού κ Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων» (Πανεπ. Αιγαίου) 
  • Κατάρτιση στη Συμβουλευτική (ετήσιο πρόγραμμα στο Πανεπ. Ιωαννινων) 
  • Κατάρτιση στη Συμβουλευτική κ το Coaching (18μηνο πρόγραμμα Πανεπ. Αιγαίου) 
  • Πιστοποιημένος (ΥΠΠΕΘ) Εκπαιδευτής Β’ Επιπέδου (Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Ν.Τ.) 
  • Μητρώο Συμβουλων Σταδιοδρομίας κ Διαχείρισης Καριέρας (Κοινωνικών Εταίρων) 
  • Μητρώο Εκπαιδευτών ΕΚΔΔΑ, ΟΑΕΔ, ΥΠΠΕΘ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΠΕΚ, ΙΕΠ και Κοινωνικών Εταίρων (ΙΝΕ και ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ, ΙΜΕ της ΓΣΕΒΕΕ, Κοινωνικό Πολυκεντρο της ΑΔΕΔΔΥ, ΕΣΕΕ, ΣΕΒ, ΣΕΤΕ, ΕΕΤΑΑ). 
  • Αξιολογητής ΕΟΠΠΕΠ (υποψηφίων Εκπαιδευτών Ενηλίκων κ Δομών Δια Βίου Μάθησης). 
  • Συγγραφέας 2 βιβλίων για την Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικων και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου και πλέον των 60 Δημοσιεύσεων σε Επιστημονικά Περιοδικά κ Ανακοινώσεων σε Συνέδρια με Κριτές. 
  • Μέρος του Επιστημονικού του Έργου αποτελεί υλικό μελέτης σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα Πανεπιστημίων (Παν. Αιγαίου, ΕΑΠ, Παν. Λευκωσιας). 
  • Διδακτικό Προσωπικό ΕΚΔΔΑ, Πανεπ. Αιγαίου, Κολλεγίων, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΚΔΒΜ, ΙΝΕΔΙΒΙΜ. 
  • Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος (Σχεδιασμός, Υλοποίηση κ Αξιολόγηση) 32 Επιμορφωτικών Προγραμμάτων (όλα μοριοδοτούμενα). 
  • Μέλος Επιστημονικών Ενώσεων. 
  • Μέλος Επιστημονικών Επιτροπών σε Συνέδρια κ Περιοδικά. 
  • Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:
    • Εκπαίδευση Ενηλίκων,
    • Coaching,
    • Συμβουλευτική,
    • Παιδαγωγική Αξιοποίηση ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική διαδικασία,
    • Αξιολόγηση,
    • Διοίκηση, Soft Skills