Το πρόγραμμα «Διαπολιτισμική και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση» διεξάγεται εξ αποστάσεως (online), στα ελληνικά και έχει διάρκεια 9 μήνες (450 ώρες)
Αίτηση μπορούν να κάνουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι εφόσον έχουν τουλάχιστον απολυτήριο λυκείου.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέση να:
- Περιγράφουν τις βασικές αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.
- Διακρίνουν τα διάφορα είδη διγλωσσίας και τα μοντέλα διαχείρισης της ετερότητας στην εκπαίδευση.
- Γνωρίζουν αποτελεσματικές τεχνικές και πρακτικές διδασκαλίας.
- Εφαρμόζουν αποτελεσματικές πρακτικές διαπολιτισμικής διαχείρισης της ετερότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Ενθαρρυνθούν στη χρήση των κατάλληλων εκπαιδευτικών τεχνικών για τη διδασκαλία των αλλόγλωσσων μαθητών.
- Υιοθετήσουν θετική στάση απέναντι στην ορθή εκπαιδευτική αντιμετώπιση των αλλόγλωσσων μαθητών.
- Σε όσους ενδιαφέρονται για τη συγκεκριμένη θεματική κατάρτιση.
- Σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, βρεφονηπιοκόμους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Νοσηλευτικής, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, Νοσηλευτικής και συναφών ειδικοτήτων Ειδικής Αγωγής).
- Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων.
- Σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση για την ένταξη τους στο εκπαιδευτικό δυναμικό φορέων μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (π.χ. ΙΕΚ).
- Εννοιολογικές Προσεγγίσεις Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
- Η έννοια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης – Δικαίωμα στην εκπαίδευση και στην πολυπολιτισμικότητα
- Στόχοι, αρχές και αξιώματα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
- Η έννοια της ετερότητας – Λόγοι ανάδυσης ενός πολυπολιτισμικού μωσαϊκού
- Ενιαία εκπαίδευση-Συνεκπαίδευση-Συμπερίληψη-Παιδαγωγική της ένταξης
- Μοντέλα Διαχείρισης της Ετερότητας στην Εκπαίδευση
- Η έννοια της κουλτούρας και του πολιτισμού
- Προσεγγίσεις/μοντέλα διαχείρισης της ετερότητας: αφομοιωτικό μοντέλο, μοντέλο ενσωμάτωσης
- Προσεγγίσεις/μοντέλα διαχείρισης της ετερότητας: πολυπολιτισμικό μοντέλο, αντιρατσιστικό μοντέλο και διαπολιτισμικό μοντέλο
- Οι βασικές αρχές της διαπολιτισμικής προσέγγισης
- Πρακτικές Διαπολιτισμικής Διαχείρισης της Ετερότητας στην Εκπαίδευση
- Η ετερότητα στο σχολικό περιβάλλον – Ο άξονας της διαπολιτισμικής διάστασης στην εκπαίδευση
- Οι κανόνες της αποτελεσματικής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
- Διαπολιτισμικές διδακτικές πρακτικές
- Η αξιοποίηση των σχολικών μαθημάτων ως ερέθισμα για την ανάδυση διαφορετικών πολιτισμικών πλαισίων
- Πρακτικές Διαπολιτισμικής Διαχείρισης της Ετερότητας στην Εκπαίδευση
- Η σημασία του ρόλου του εκπαιδευτικού
- Η κοινωνική αλλαγή ως στόχος του σχολείου
- Διαπολιτισμική επάρκεια και ετοιμότητα του εκπαιδευτικού
- Σύνδεση σχολείου – οικογένειας – κοινωνίας
- Η Συμβολή της Λογοτεχνίας στη Διαπολιτισμική Διαχείριση της Ετερότητας
- Το διαπολιτισμικό περιεχόμενο της Λογοτεχνίας
- Η συμβολή της Λογοτεχνίας στην ανάπτυξη της προσωπικής κοσμοθεωρίας, στη διαμόρφωση ταυτότητας και στην ανάπτυξη ενσυναίσθησης
- Λογοτεχνία και στερεοτυπικές αναφορές
- Το λογοτεχνικό κείμενο ως τρόπος διερεύνησης του πολιτισμικού περιβάλλοντος
- Σχολική Βία και Πολυπολιτισμικότητα
- Αποσαφήνιση του όρου «σχολικός εκφοβισμός» – Τα κύρια χαρακτηριστικά, τα είδη, οι αιτίες και οι επιπτώσεις του σχολικού εκφοβισμού
- Χαρακτηριστικά θύτη και θύματος – Εκφοβισμός και εθνοπολιτισμική ετερότητα
- Πρόληψη και καταπολέμηση του εκφοβισμού
- Στερεότυπα και προκαταλήψεις
- Διαπολιτισμική Επικοινωνία και Διαχείριση Συγκρούσεων
- Ορισμός της έννοιας της σύγκρουσης και της οργανωσιακής σύγκρουσης
- Διάκριση συγκρούσεων – Αιτίες και επιπτώσεις συγκρούσεων
- Ο ρόλος του ηγέτη στη διαχείριση των συγκρούσεων
- Στυλ και στρατηγικές διαχείρισης συγκρούσεων
- Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών
- Εισαγωγή στις Μεθόδους Κοινωνικής Έρευνας
- Ζητήματα και Στάδια Σχεδιασμού Ποσοτικών Ερευνών: Μέθοδοι Δειγματοληψίας, Συλλογής και Ανάλυσης Ερευνητικών Δεδομένων
- Ζητήματα και Στάδια Σχεδιασμού Ποιοτικών Ερευνών
- Δεοντολογία Έρευνας και Συγγραφή Επιστημονικών Εργασιών
- Τελική Αξιολόγηση Προγράμματος
- Απολυτήριο Λυκείου
Συμπληρώστε την παρακάτω αίτηση εγγραφής και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατό