Εξ αποστάσεως σπουδές | Online Πτυχία – Μεταπτυχιακά – Διδακτορικά | Εξ αποστάσεως Σεμινάρια

Blog

  • Αρχική
  • -
  • Άρθρα
  • -
  • Επιμορφώσεις Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Ενηλίκων – Σύγκριση

Επιμορφώσεις Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Ενηλίκων – Σύγκριση

Το CE.A.R.S προσφέρει δύο προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων:

Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων

 

Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων - Προετοιμασία για τις Εξετάσεις Πιστοποίησης

Ποιο όμως είναι το πιο κατάλληλο για εσάς;

Ας κάνουμε μια σύντομη σύγκριση των δύο προγραμμάτων.

Οι αρχές και οι ομάδες στόχοι της εκπαίδευσης ενηλίκων

  • Το Προφίλ του Εκπαιδευτή Ενηλίκων
  • Το Πλαίσιο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στην Ελλάδα: Ιστορική Εξέλιξη και Εκπαιδευτική Πολιτική
  • Το Θεωρητικό Πλαίσιο και οι Αρχές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων
  • Ενήλικες Εκπαιδευόμενοι
  • Ομάδες Στόχοι
  • Η Δυναμική της Ομάδας στη διεργασία της εκπαίδευσης ενηλίκων

Διάγνωση Εκπαιδευτικών Αναγκών

  • Προσδιορισμός ευρύτερων αναγκών εκπαίδευσης τομέων οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας
  • Διερεύνηση και Ανάλυση Ατομικών Αναγκών των Εκπαιδευόμενων Ενηλίκων
  • Εντοπισμός, Συλλογή και Αξιοποίηση Πληροφοριών για τομείς δραστηριότητας και Οργανισμούς
  • Κριτήρια Ομαδοποίησης Εκπαιδευτικών Αναγκών σε Οργανισμούς και Φορείς
  • Δημογραφικά, Κοινωνικά, Εκπαιδευτικά και Προσωπικά χαρακτηριστικά των Εκπαιδευόμενων
  • Τα Κίνητρα Μάθησης
  • Εκπαιδευτικές Ανάγκες Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων

ΕΙσαγωγή στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων

  • Βασικές έννοιες της δια βίου μάθησης, της εκπαίδευσης ενηλίκων, της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της Ανοικτής και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης
  • Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευομένων
  • Εσωτερικά και εξωτερικά εμπόδια κατά τη μαθησιακή διεργασία
  • Βασικές διαφορές της ανδραγωγικής από την παιδαγωγική
  • Έννοια της μετασχηματίζουσας μάθησης και του μετασχηματισμού της οπτικής.
  • Πολυπλοκότητα του ρόλου του εκπαιδευτή ενηλίκων
  • Ανάγκη συνειδητοποίησης, εκ μέρους των εκπαιδευτών ενηλίκων, των ορίων του ρόλου τους
  • Ιδιαιτερότητες του ρόλου του εκπαιδευτή ενηλίκων στην Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση.
  • Δυνατότητες και περιορισμοί στην εφαρμογή της θεωρίας και των πρακτικών του Freire σε εκπαιδευτικά προγράμματα
  • Σημασία και στόχοι της εναρκτήριας συνάντησης.
  • Ρόλος του εκπαιδευτή στην εναρκτήρια συνάντηση.
  • Τεχνικές γνωριμίας στις ομάδες.
  • Απαιτούμενες συνθήκες για την αξιοποίησή των τεχνικών γνωριμίας.
  • Βήματα για τη διαμόρφωση του μαθησιακού συμβολαίου.
  • Τρόπος διάγνωσης των εκπαιδευτικών αναγκών και προσδοκιών των εκπαιδευομένων.
  • Απαιτούμενος χρόνος για την ολοκλήρωση της εναρκτήριας συνάντησης και τη διαμόρφωση του μαθησιακού συμβολαίου.
  • Ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες αλλά και τις ιδιαιτερότητες οι οποίες ενυπάρχουν στο εσωτερικό κάθε ομάδας.
  • Τρόπος διάγνωσης των εκπαιδευτικών αναγκών των κοινωνικά ευπαθών ομάδων μέσω των ατομικών και ομαδικών συνεντεύξεων.
  • Τρόπος αντιμετώπισης των διακρίσεων στις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες.
  • ψυχοδυναμική διάσταση του ρόλου του εκπαιδευτή ενηλίκων στις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες και την ανάγκη για οριοθέτησή του.
  • στρατηγικές αντιμετώπισης των προβλημάτων των κοινωνικά ευπαθών ομάδων.

 

Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων – Προετοιμασία για τις Εξετάσεις Πιστοποίησης

   Σχεδιασμός προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων

  • Η Έννοια του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
  • Οι Αρχές, τα Βασικά Στοιχεία και τα Στάδια του Σχεδιασμού ενός Εκπαιδευτικού Προγράμματος
  • Μοντέλα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
  • Ο Σκοπός και οι Στόχοι ενός Εκπαιδευτικού Προγράμματος/ μιας Διδακτικής Ενότητας

   Αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων

  • Η Έννοια και το Περιεχόμενο της Αξιολόγησης ενός Εκπαιδευτικού Προγράμματος
  • Μέθοδοι και Τύποι Αξιολόγησης (Διαμορφωτική, Τελική, Εσωτερική, Εξωτερική, Συμμετοχική, μη Συμμετοχική, Αυτοαξιολόγηση Εκπαιδευτή)
  • Άξονες Αξιολόγησης (Περιεχόμενο Προγράμματος, Οργάνωση και Υποδομές, Εκπαιδευτής, Εκπαιδευτικό Υλικό, Συνθήκες Κατάρτισης, Εκπαιδευόμενοι)
  • Δείκτες / Κριτήρια Αξιολόγησης Προγράμματος Εκπαίδευσης Ενηλίκων
  • Εργαλεία Αξιολόγησης (ερωτηματολόγια, ερωτήσεις συνέντευξης κ.α.)
  • Αξιολόγηση Μαθησιακών Αποτελεσμάτων (Γραπτή, Προφορική Εξέταση, Ανάθεση Εργασιών, Παρουσιάσεις, Αξιολόγηση Επιτευξιμότητας Στόχων από τους ίδιους του Εκπαιδευόμενους)
  • Τεχνικές Αξιολόγησης (Διανομή Ερωτηματολογίου, Συνέντευξη, Παρατήρηση συμπεριφοράς κ.α.)
  • Ανάλυση και Επεξεργασία Ευρημάτων Αξιολόγησης

   Σχεδιασμός Υλοποίηση και Αξιολόγηση

  • Εκπαιδευτικές Τεχνικές
  • Εκπαιδευτικές Μέθοδοι
  • Οι Εκπαιδευτικές Τεχνικές που προωθούν την Ενεργητική Συμμετοχή
  • Η Τεχνική της Εισήγησης –  Καταιγισμός Ιδεών (Brain Storming), Παίξιμο Ρόλων, Μελέτες Περίπτωσης (Case Studies), Πρακτική Άσκηση, Τεχνική της Συζήτησης, Ερωτήσεις, Απαντήσεις, Τεχνική της Επίδειξης, Κριτήρια Επιλογής Εκπαιδευτικών Τεχνικών, Βιωματικές Δράσεις με τη χρήση των Εκπαιδευτικών Τεχνικών

 

Μάθετε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το πως μπορείτε να γίνετε εκπαιδευτής ενηλίκων

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Διαβάστε επίσης