Aξιοποίηση της διαθεματικότητας και διεπιστημονικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση


Το συγκεκριμένο επιμορφωτικό υλικό αποσκοπεί στην κατάρτιση εκπαιδευτικών της Μέσης Εκπαίδευσης στην εφαρμογή των αρχών της διαθεματικότητας και διεπιστημονικότητας στην εκπαιδευτική πράξη και η επιτυχής ολοκλήρωσή του οδηγεί στην πιστοποίηση επιμόρφωσης 150 ωρών στο εν λόγω γνωστικό πεδίο. Συγκεκριμένα, το επιμορφωτικό πρόγραμμα αποτελεί μια εισαγωγή στη θεωρητική πρόσληψη των εννοιών με βάση τα νέα Προγράμματα Σπουδών και οργανώνεται με άξονα συγκεκριμένα παραδείγματα εφαρμογών στη σχολική τάξη, συνδυάζοντας γνωστικά αντικείμενα ίδιου κλάδου σπουδών, όπως για παράδειγμα τη Γλώσσα και Λογοτεχνία, αλλά και διαφορετικών, όπως Θετικές (βλ. Χημεία) με Ανθρωπιστικές επιστήμες (βλ. Ιστορία της τέχνης)

Η επιμόρφωση διεξάγεται στα Ελληνικά, online και αντιστοιχεί σε 150 ώρες συμβατικής διδασκαλίας και προσωπικής ενασχόλησης. Αίτηση μπορούν να κάνουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι εφόσον έχουν τουλάχιστον απολυτήριο λυκείου.

Μετά το πέρας του προγράμματος θα δοθεί πιστοποιητικό επιμόρφωσης από το CE.A.R.S – Αρ. Πιστοποίησης ΕΟΠΠΕΠ 2101721

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της δημόσιας και ιδιωτικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τόσο της τυπικής, όσο και της εκπαίδευσης ενηλίκων, όπως και σε φοιτητές και ερευνητές όλων των ειδικοτήτων, που εντάσσονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Το συγκεκριμένο σεμινάριο αποτελεί καίρια επιλογή για τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, όσον αφορά στη διατήρηση της θέσης τους, αλλά και την επαγγελματική τους εξέλιξη. Η κατοχή του σεμιναρίου προσμετράται στη μοριοδότηση για τα Πρότυπα, Πειραματικά, Καλλιτεχνικά, Μουσικά και Διαπολιτισμικά Σχολεία και εντάσσεται στο πεδίο «επιμόρφωση στην ειδικότητα».

Ακολουθώντας τις πλέον σύγχρονες προσεγγίσεις για την εκπαιδευτική μεθοδολογία, το επιμορφωτικό υλικό παρουσιάζει δειγματικές εργασίες και διδακτικά σενάρια που έχουν ακέραια εφαρμοστεί σε πραγματικές συνθήκες και αξιοποιούν ποικίλες όψεις της διαθεματικής και διεπιστημονικής προσέγγισης. Μάλιστα, σε συνδυασμό με την παροχή πρόσθετου/υποστηρικτικού θεωρητικού υλικού (για όποιον θέλει να εμβαθύνει περισσότερο στις επιμέρους θεματικές), το επιμορφωτικό μας πρόγραμμα ασκεί τους εκπαιδευόμενους στην υλοποίηση διαθεματικών δράσεων στη σχολική τάξη με την αξιοποίηση μιας μεγάλης γκάμας τεχνικών και παιδαγωγικών εργαλείων. Συγκεκριμένα, επιδιώκει να εξοικειώσει τους εκπαιδευόμενους με τους τρόπους οργάνωσης και πραγματοποίησης διδασκαλιών σε γνωστικά αντικείμενα διαφόρων τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που αφορούν:

  1. στη διδακτική μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος μέσω αξιοποίησης διάφορων μορφών τέχνης στην εκπαίδευση (ζωγραφική, λογοτεχνία, θέατρο κ.α.)
  2. στη διδακτική χρήση ψηφιακών εργαλείων στη σύγχρονη τάξη
  3. στις διάφορες τακτικές συνδιδασκαλίας και ετεροδιδασκαλίας από εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων
  4. στην εφαρμογή της βιωματικής μάθησης και της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας
  5. στην οργάνωση διδακτικών δραστηριοτήτων σε επίπεδο Σχολικών Προγραμμάτων και Ομίλων αριστείας/δημιουργικότητας
  6. και σε παραδείγματα διδακτικής προσέγγισης μέσω της διερευνητικής μάθησης και εποπτείας-αξιολόγησης ερευνητικών εργασιών

Έτσι, κάθε διδακτική ενότητα εστιάζει σε διαφορετικά μεθοδολογικά εργαλεία που σχετίζονται με τη διαθεματικότητα και διεπιστημονικότητα, αναφέροντας επακριβώς εμπλεκόμενα μαθήματα, στοχοθεσία, μεθοδολογία, στάδια εφαρμογής και συμπεράσματα από την υλοποίησή τους στη σχολική τάξη. Υπό αυτή την έννοια, ο εκπαιδευόμενος/η έχει τη δυνατότητα να κατανοήσει έμπρακτα τις διαστάσεις και τους τρόπους εφαρμογής τους, να προβληματιστεί από τα πλεονεκτήματα και τις δυσκολίες κάθε εφαρμογής, να εμπνευστεί και να καθοδηγηθεί με άξονα συγκεκριμένα σενάρια, ώστε να σχεδιάσει τις δικές του διδακτικές προτάσεις, προσαρμοσμένες στην ειδικότητά του και τα γνωστικά του αντικείμενα. Ο πλουραλισμός αυτός των οπτικών γωνιών και επιστημονικών ορολογιών επιτυγχάνεται από τη σύμπραξη και καθοδήγηση της διδακτικής ομάδας, εφόσον στελεχώνεται από άτομα με διαφορετικές ειδικότητες (Φιλόλογος, Χημικός, Πληροφορικός), οι οποίοι συνδυάζουν την επιστημονική κατάρτιση στο αντικείμενό τους με την πολύχρονη διδακτική εμπειρία στη σχολική τάξη.

Η ύλη του επιμορφωτικού προγράμματος έχει κατατμηθεί τυπικά σε 11 εβδομάδες (συμπεριλαμβανομένου και της εκπόνησης σύντομου διδακτικού σεναρίου). Ωστόσο, μπορεί ο κάθε σπουδαστής/στρια να το ολοκληρώσει με τον δικό του/της ρυθμό, αρκεί να απαντήσει σε όλα τα τεστ και να υποβάλει την τελική εργασία του/της, δηλαδή ένα σύντομο διαθεματικό σενάριο.

Σε επίπεδο αξιολόγησης, η απόκτηση της νέας γνώσης σε κάθε διδακτική ενότητα θα αποτιμάται μέσω τεστ 15-20 ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής ανά εβδομάδα. Το τεστ θα συμπληρώνεται στο τέλος της κάθε ενότητας και στόχος είναι ο σπουδαστής/στρια να πετυχαίνει σκορ πάνω από 60%. Τις τελευταίες δύο εβδομάδες (10η -11η), δεν χρειάζεται να συμπληρωθεί κάποιο τεστ, αλλά ως τελική υποχρέωση ορίζεται η εκπόνηση μιας σύντομης διαθεματικής δραστηριότητας (1500-2000 λέξεων).

Η εκπαιδευτική ομάδα

Τ. Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλόλογος

Ν. Ζήκος, Δρ. Χημείας

Δ. Βινατσέλλα, MSc. Πληροφορικής

Απολυτήριο λυκείου


Πότε είναι οι εγγραφές;

Μπορώ να παρακολουθώ εξ αποστάσεως;

Υπάρχει κάποιο κόστος εγγραφής;

Θα χρειαστεί να αγοράσω κάποια βιβλία;

Τι απαιτείται για την ολοκλήρωση του προγράμματος;

Μπορώ να δουλεύω παράλληλα;

Θα πάρω κάποια βεβαίωση παρακολούθησης;

Συμπληρώστε την παρακάτω αίτηση εγγραφής
Εξοφλήστε το ποσό των 120€
Σκανάρετε και αποστείλετε στο seminars@cears.edu.gr
την απόδειξη πληρωμής
το απολυτήριο λυκείου (ή πτυχίο εφόσον υπάρχει)
και την ταυτοτητά σας (αν είναι στα λατινικά) ή το διαβατήριό σας
Εντός 3 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία επιβεβαίωσης της κατάθεσης θα σας αποσταλούν οι κωδικοί για την πρόσβαση στην πλατφόρμα


Μέσω Τραπέζης

Με Πιστωτική

Λίγα λόγια για τους ακαδημαϊκούς υπεύθυνους

Τάσος Μιχαηλίδης, PhD

Είναι διδάσκων στο Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης και μεταδιδακτορικός ερευνητής Νεοελληνικής Φιλολογίας του ΕΚΠΑ. Παράλληλα, εργάζεται ως φιλόλογος στο Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά με πενταετή θητεία και είναι συνεργάτης της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών πραγματοποιώντας δειγματικές διδασκαλίες για τους φοιτητές και συντονίζοντας την πρακτική τους άσκηση (mentoring). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη Νεοελληνική Φιλολογία (19ου και 20ου αιώνα), τη Θεωρία Λογοτεχνίας, τη Συγκριτική Φιλολογία, τη Δημιουργική Γραφή, τη Διδακτική των φιλολογικών μαθημάτων και την εκπαιδευτική καινοτομία, με έμφαση στην αξιοποίηση της διαθεματικότητας και διεπιστημονικότητας στη σύγχρονη έρευνα και εκπαίδευση. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων, έχει διατελέσει κριτής εργασιών σε διεθνή και πανελλήνια συνέδρια, ενώ είναι ενεργό μέλος επιστημονικών ενώσεων της ειδικότητάς του. Έχει υπερδεκαετή πείρα στην ιδιωτική και δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι, επίσης, λογοτέχνης και έχει εκδώσει δύο ποιητικές συλλογές: Σπαράγματα προσώπων (2012), από τις εκδόσεις του περιοδικού Manifesto και Ασυνταξίες λαβυρίνθων (2018) από τον Γκοβόστη. Ποιήματα και διηγήματά του έχουν δημοσιευθεί σε λογοτεχνικά περιοδικά, έχουν συμπεριληφθεί σε ποιητικές ανθολογίες και έχουν διακριθεί σε πανελλήνιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς.

 

Ζήκος Νικόλαος, PhD

Εκπαιδευτικός Χημικός στο Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά (2014-σήμερα). Απόφοιτος του Χημικόυ Τμήματος του ΕΚΠΑ, με Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στη Βιομηχανική Χημεία και Διδακτορική Διατριβή επίσης στη Βιομηχανική Χημεία. Κάτοχος δεύτερου Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) από το ΕΑΠ και του Πιστοποητικού Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό από την ΑΣΠΑΙΤΕ. Άριστη γνώση Αγγλικής γλώσσας και πολύ καλή γνώση Γερμανικής. Πιστοποίηση Α΄ και Β΄ επιπέδου στις ΤΠΕ και στην εκπαίδευση ενηλίκων (ΕΟΠΠΕΠ). Θητεία σε θέση ευθύνης ως Διευθυντής σχολικής μονάδας, Πρόεδρος Λυκειακής Επιτροπής (2011-2012) και υπεύθυνος ΓΡΑΣΕΠ (2010-2011). Αναπληρωτής Αρχισυντάκτης στο περιοδικό Χημικά Χρονικά (2016-2017). Συμμετοχή με εισηγήσεις ή προφορικές ανακοινώσεις σε διεθνή και ελληνικά συνέδρια, προεδρείο και κριτής εργασιών στα εν λόγω συνέδρια. Συμμετοχή στη συγγραφή πέντε συλλογικών τόμων. Εμπειρογνώμων του ΙΕΠ στην αναμόρφωση και εκπόνηση Προγράμματος Σπουδών και εκπαιδευτικού υλικού για τη Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου. Μακροχρόνια εμπειρία σε θέματα εκπαίδευσης ενηλίκων (ΙΕΚ, σεμινάριο MOODLE).

Βινατσέλλα Δήμητρα, MSc.

Εκπαιδευτικός πληροφορικής της Δ.Δ.Ε. Πειραιά (2007–σήμερα). Απόφοιτος του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης σε “Συστήματα Επικοινωνιών και Δίκτυα”. Άριστη γνώση Αγγλικής γλώσσας και καλή γνώση Γαλλικής. Θητεία σε θέση ευθύνης ως Tεχνικός Yπεύθυνος στο ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Πειραιά, από το 2012 μέχρι σήμερα, με καθήκοντα υποστήριξης για θέματα σχετικά με τις υποδομές ΤΠΕ όλων των τύπων εκπαιδευτικών και διοικητικών μονάδων. Ενεργή συμμετοχή σε διοικητικές και μηχανογραφικές εργασίες της Δ.Δ.Ε. με στόχο την αποτελεσματικότερη διεκπεραίωσή τους, καθώς και σε επιτροπές εξετάσεων. Διοργάνωση σεμιναρίων και ενημερωτικών ημερίδων με τεχνολογικό ή εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Επιστημονική δραστηριότητα με συμμετοχή σε ερευνητικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα. Μακροχρόνια εμπειρία σε θέματα εκπαίδευσης ενηλίκων και αξιοποίησης προηγμένων τεχνολογιών και συστημάτων διαχείρισης μάθησης, συμμετέχοντας σε πολλαπλά επιμορφωτικά προγράμματα, ως εισηγήτρια αλλά και ως επιμορφούμενη.

Όσοι παρακολουθούν το πρόγραμμα αυτό ενδιαφέρονται και για: