Εξ αποστάσεως σπουδές | Online Πτυχία – Μεταπτυχιακά – Διδακτορικά | Εξ αποστάσεως Σεμινάρια

Blog

Διεθνές Μάρκετινγκ – Είναι μόνο για τις Πολυεθνικές;

Το Global Marketing αφορά την σχεδίαση, την παραγωγή, την τοποθέτηση και την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών μια επιχείρησης στην παγκόσμια αγορά.

Υπάρχει σημαντική απόσταση από αυτό που πιστεύουν οι περισσότεροι ότι είναι το παγκόσμιο μάρκετινγκ, δηλαδή να πουλάς απλά στο εξωτερικό, και από αυτό που πραγματικά είναι, δηλαδή η διαδικασία να συλλαμβάνεις και στην συνέχεια να μεταβιβάζεις το προϊόν σου ή την υπηρεσία σου παγκόσμια.

Επειδή αποτελεί μέρος της θεωρίας του μάρκετινγκ, δεν πρέπει να ξεχνάμε τις βασικές αρχές που το διέπουν όπως η ανάλυση της αγοράς, ο εντοπισμός των προτιμήσεων των καταναλωτών και η απόφαση για την παραγωγή και την σωστή τιμολόγηση.

Στο παρελθόν υπήρχε η αντίληψη ότι το Global Marketing ήταν ο κλάδος των πολυεθνικών επιχειρήσεων. Πλέον όμως, και μετά την ανάδυση του ίντερνετ και του ηλεκτρονικού εμπορίου, ακόμα και μικρές ανερχόμενες επιχειρήσεις τοπικού χαρακτήρα μπορούν να προσεγγίσουν καταναλωτές σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα για μια μικρή εταιρία λογισμικού ή εφαρμογών, ολόκληρος ο κόσμος μπορεί να αποτελέσει το στόχο πωλήσεων, αρκεί να διατηρεί ένα online κατάστημα και να δέχεται πληρωμές μέσω καρτών.

Μέσω του global marketing ο καθένας μπορεί να γνωστοποιήσει στον έξω κόσμο την ύπαρξή του, να βρει ενδιάμεσους ώστε να πωλούν τα προϊόντα του αντ’ αυτού και να πείσει τον κόσμο ότι αξίζει να δαπανήσει τα χρήματά του για να αγοράσει από αυτόν ένα ποιοτικό προϊόν.

Υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός διαφορετικών στρατηγικών που μπορεί να ακολουθηθεί όπως:

  • Εγκαθίδρυση ενός επιτυχημένου brand στην χώρα σου που θα τραβήξει την προσοχή από παράγοντες του εξωτερικού
  • Ενοποιημένη προσέγγιση και στρατηγική για όλο τον κόσμο
  • Εκπόνηση marketing plan προσαρμοσμένου στην χώρα – στόχο
  • Ένταξη των ιδιαιτεροτήτων κάθε χώρας στην προώθηση
  • Εξειδίκευση του μηνύματος που εκπέμπει η επιχείρηση με βάση την τοποθεσία
  • Εμπιστοσύνη σε ντόπιους marketers

 

Σε κάθε περίπτωση, το ποια στρατηγική θα επιλεγεί εν τέλει έχει να κάνει με το τμήμα της παγκόσμιας αγοράς που στοχεύει η εταιρία και φυσικά με το προϊόν της.

Ορισμένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραγώμενα προϊόντα τα οποία μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενα παγκόσμιας πώλησης, είναι το φαγητό (το κυριότερο), τα προϊόντα τεχνολογίας, τα αυτοκίνητα, τα ρούχα, οι υπηρεσίες ασφάλισης, και γενικά κάθε τι που μπορεί να πωληθεί online

Πλεονεκτήματα εφαρμογής παγκοσμιοποιημένου μάρκετινγκ

  • Βελτίωση της ποιότητας του προϊόντος ή της υπηρεσίας
  • Αύξηση της δεξαμενής άντλησης πιθανών πελατών
  • Εξοικείωση της παγκόσμιας αγοράς με το brand της εταιρίας
  • Μείωση κόστους προώθησης μέσω της αναγνωρισιμότητας
  • Επικράτηση έναντι των ανταγωνιστών
  • Επιρροή σε σημαντικές οικονομικές αποφάσεις

Παραδείγματα εταιριών με επιτυχημένο Παγκόσμιο Μάρκετινγκ:

Airbnb, Coca-Cola, H&M, McDonald’s, Nike, Red Bull, Starbucks

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Διαβάστε επίσης