Εξ αποστάσεως σπουδές | Online Πτυχία – Μεταπτυχιακά – Διδακτορικά | Εξ αποστάσεως Σεμινάρια

Blog

Δεξιότητες για βιογραφικό: Ποιες δεν πρέπει να λείπουν!

Θεματική εικόνα για: δεξιότητες για βιογραφικό. Εργοδότης κρατά στα χέρια το βιογραφικό σημείωμα ενός υποψήφιου για εργασία.

Όλο και περισσότερο γίνεται αντιληπτό από πολύ κόσμο το πόσο ανταγωνιστική έχει γίνει πλέον η σύγχρονη αγορά εργασίας αλλά και πόσο μεγάλη σημασία έχει να διαθέτεις ένα καλό και πλούσιο βιογραφικό.

Ένα καλό βιογραφικό σημείωμα είναι ουσιαστικά το διαβατήριο για την είσοδό σου στην εργασιακή αγορά ή την εξασφάλιση μιας καλύτερης δουλειάς και ενός καλύτερου μέλλοντος.

Για τον λόγο αυτό, εμείς σε αυτό το άρθρο θα σου παρουσιάσουμε ορισμένες σημαντικές δεξιότητες για βιογραφικό που πρέπει οπωσδήποτε να έχεις, προκειμένου να αυξήσεις τις πιθανότητες επιτυχίας σου!

Πριν μπούμε στο βασικό θέμα, ας κάνουμε έναν διαχωρισμό:

Οι ατομικές δεξιότητες και ικανότητες για ένα βιογραφικό διακρίνονται σε hard skills και soft skills (ή κάθετες / σκληρές και οριζόντιες / μαλακές δεξιότητες).

Hard skills είναι οι πιο τεχνικές δεξιότητες που αποδεικνύονται με την κατοχή πτυχίων και πιστοποιητικών και αφορούν στη γνώση μιας συγκεκριμένης επιστήμης ή πεδίου.

Από την άλλη, soft skills είναι οι δεξιότητες εκείνες που σχετίζονται με χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς σου και δεν αποδεικνύονται με κάποιον τίτλο σπουδών ή πιστοποιητικό.

Για να μάθεις περισσότερα σχετικά με το τι είναι τα soft skills, διάβασε το σχετικό άρθρο μας!

Αν αναρωτιέσαι, λοιπόν, για το τι δεξιότητες πρέπει να έχεις για βιογραφικό σε θέση γραμματέα, σερβιτόρου για καφετέρια, για μάρκετινγκ και γενικά για οποιονδήποτε επαγγελματικό κλάδο, είμαστε εμείς εδώ για να σε βοηθήσουμε!

Ας ξεκινήσουμε!

Επικοινωνιακές δεξιότητες για βιογραφικό

Η καλή επικοινωνία είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο για κάθε επαγγελματικό τομέα και πολλοί εργοδότες ψάχνουν υποψηφίους που να ξεχωρίζουν για αυτό το χαρακτηριστικό.

Ποιες, όμως, είναι συγκεκριμένα οι απαραίτητες κοινωνικές ή επικοινωνιακές δεξιότητες και ικανότητες για ένα βιογραφικό;

Εργαζόμενη δείχνει εξαιρετικά σε συναδέλφους το πόσο σημαντικές είναι οι επικοινωνιακές δεξιότητες για βιογραφικό.

Παρακάτω θα βρεις τις πιο χρήσιμες και καλές επικοινωνιακές δεξιότητες για κάθε βιογραφικό:

  • Παρατηρητικότητα
  • Ενσυναίσθηση
  • Ενεργή ακρόαση
  • Ικανότητα καλής λεκτικής, μη λεκτικής αλλά και γραπτής επικοινωνίας και μετάδοσης ιδεών

Εάν θεωρείς ότι υστερείς σε κάτι από τα παραπάνω, μπορείς να παρακολουθήσεις ένα εξ αποστάσεως σεμινάριο για βελτίωση επικοινωνιακών δεξιοτήτων!

Οργανωτικές δεξιότητες για βιογραφικό

Το να μπορείς να διαχειριστείς και να οργανώσεις τον χρόνο σου είναι πολύ σημαντικά προσόντα για ένα καλό βιογραφικό.

Ο χρόνος είναι ιδιαίτερα πολύτιμος για όλους μας, με τις περισσότερες επιχειρήσεις να επιθυμούν εργαζομένους που έχουν τη δυνατότητα να οργανώνουν και να διαχειρίζονται σωστά τα χρονοδιαγράμματα.

Ορισμένες από τις σημαντικότερες οργανωτικές και διαχειριστικές δεξιότητες για το βιογραφικό σου είναι οι εξής:

  • Σχεδιασμός σωστών χρονοδιαγραμμάτων για διάφορες εργασίες
  • Αποτελεσματική οργάνωση και διαχείριση επιμέρους καθηκόντων για τις διάφορες εργασίες
  • Πιστή τήρηση των προθεσμιών (deadlines)

Όπως καταλαβαίνεις, η οργάνωση και διαχείριση χρόνου είναι από τις σημαντικότερες δεξιότητες που πρέπει να συμπεριλάβεις στο βιογραφικό σου.

Αν δεν τα πας και τόσο καλά με το συγκεκριμένο κομμάτι, ανακάλυψε διάφορες αποτελεσματικές τεχνικές για διαχείριση χρόνου στο χρήσιμο άρθρο μας.

Ψηφιακές δεξιότητες για βιογραφικό

Μια ακόμα κατηγορία δεξιοτήτων για τη δημιουργία ενός σωστού και ελκυστικού βιογραφικού σημειώματος είναι οι ψηφιακές δεξιότητες (digital skills).

Σε μια εποχή που σχεδόν τα πάντα γίνονται ψηφιακά, είναι παραπάνω από αναγκαίο να κατέχεις ορισμένες σχετικές δεξιότητες, ώστε να μπορείς να ανταποκριθείς στο εργασιακό σου περιβάλλον.

Εργαζόμενος δείχνει τις ψηφιακές δεξιότητες που έβαλε στο βιογραφικό του, κάνοντας διαδικτυακό meeting με συναδέλφους του.

Η λίστα των ψηφιακών δεξιοτήτων για το βιογραφικό σου είναι, λοιπόν, απαραίτητο να περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα εξής βασικά αλλά ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία:

  • Επεξεργασία και σύνταξη κειμένου, υπολογιστικών φύλλων, παρουσιάσεων κ.α.
  • Γνώση χρήσης υπολογιστή και Internet
  • Διαχείριση emails, κ.α.

Πέραν αυτών, υπάρχουν και άλλες πολύ σημαντικές ψηφιακές δεξιότητες που θα σε βοηθήσουν να παίξεις με καλύτερους όρους στην αγορά εργασίας:

  • Γνώση χειρισμού social media
  • Γνώση χειρισμού πλατφορμών τηλεδιάσκεψης
  • Γνώση χρήσης συστημάτων ERP ή CRM, κ.α.

Πολλές από τις παραπάνω δεξιότητες μπορείς να τις μάθεις ή να τις αναπτύξεις ακόμα περισσότερο με το δωρεάν σεμινάριο στο digital marketing που προσφέρουμε!

Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων (Problem solving)

Καθημερινά οι εταιρείες έρχονται αντιμέτωπες με διάφορες προκλήσεις, εμπόδια ή κρίσεις. Για τον λόγο αυτό, θεωρούν εξαιρετικά χρήσιμα άτομα τα οποία μπορούν να ξεπεράσουν κάθε εμπόδιο ή πρόβλημα, δίνοντας άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις.

Έτσι, μια ακόμα κατηγορία δεξιοτήτων που πρέπει να αναπτύξεις είναι αυτή που σχετίζεται με την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων (problem solving).

Πιο συγκεκριμένα, είναι πολύ χρήσιμο να έχεις την ικανότητα να:

  • αναλύεις μια προβληματική κατάσταση ή κρίση,
  • δημιουργείς αποτελεσματικά σχέδια για αντιμετώπιση κρίσεων,
  • εφαρμόζεις τον σχεδιασμό με αποτελεσματικότητα,
  • βρίσκεις έξυπνες και ρεαλιστικές λύσεις,
  • αξιολογείς συνεχώς την εξέλιξη μιας κατάστασης και να προσαρμόζεσαι σε νέα δεδομένα, κ.α.

Έτσι, ένα βιογραφικό σημείωμα με τέτοιου είδους δεξιότητες είναι πολύ πιθανό να εκτιμηθεί, καθώς τα προβλήματα και οι κρίσεις εμφανίζονται συνεχώς. Οπότε, υποψήφιοι που έχουν τη γνώση και την ικανότητα να τα ξεπερνούν είναι ιδιαίτερα ελκυστικοί.

Εάν θέλεις να αναπτύξεις όλες αυτές τις δεξιότητες, μπορείς να κάνεις ένα σεμινάριο για διαχείριση συγκρούσεων και αντιμετώπιση κρίσεων και να μάθεις να αντιμετωπίζεις τα προβλήματα που εμφανίζονται κάθε φορά.

Ικανότητα συνεργασίας – Ομαδικό πνεύμα

Συνάδελφοι εφαρμόζουν μια από τις σημαντικότερες δεξιότητες για βιογραφικό. Πανηγυρίζουν μαζί, επιδεικνύοντας ομαδικό πνεύμα.

Η ικανότητα συνεργασίας και η επίδειξη ομαδικού πνεύματος είναι πολύ σημαντικά στοιχεία στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον, ανεξάρτητα από τον επαγγελματικό τομέα ή κλάδο.

Είναι πολύ βασικό να μπορείς να αποτελέσεις ένα παραγωγικό και χρήσιμο μέλος μιας ομάδας, στα πλαίσια της οποίας θα χρειαστεί συχνά να συζητήσεις, να προτείνεις λύσεις, να ανταλλάξεις απόψεις και τελικά, να συνεργαστείς για την επιτυχή ολοκλήρωση των εργασιών και την επίτευξη των επιθυμητών στόχων.

Κάποια στοιχεία ή δεξιότητες που πρέπει να διαθέτεις όσον αφορά την ικανότητα συνεργασίας είναι:

  • Επίλυση προβλημάτων, κρίσεων ή συγκρούσεων εντός της ομάδας
  • Προσδιορισμό και αποδοχή ορίων των μελών
  • Επίδειξη σεβασμού
  • Αποδοχή των θετικών αλλά και των αρνητικών αποτελεσμάτων

Πώς θα εντάξεις τις δεξιότητες στο βιογραφικό σου – Χρήσιμα tips

Έχει γίνει, λοιπόν, αντιληπτό πλέον ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να κατέχεις τις περισσότερες από τις δεξιότητες που είδαμε, προκειμένου να αυξήσεις τις πιθανότητες επιτυχίας σου για την είσοδο ή την αναβάθμισή σου στην αγορά εργασίας.

Πέρα από την ίδια την κατοχή των δεξιοτήτων, όμως, σημαντικό ρόλο παίζει και το πώς αυτές θα ενταχθούν στο βιογραφικό σου σημείωμα.

Όποια και όσα προσωπικά χαρακτηριστικά και τεχνικές ή επικοινωνιακές δεξιότητες και αν αποφασίσεις να συμπεριλάβεις στο βιογραφικό σου, καλό θα είναι να ακολουθήσεις τα παρακάτω χρήσιμα tips:

  • Φτιάξε μια ξεχωριστή ενότητα στο βιογραφικό σου, όπου θα συμπεριλάβεις σε λίστα τις σημαντικότερες δεξιότητές σου με τρόπο ευδιάκριτο και κατανοητό
  • Ανάφερε τις σπουδαιότερες δεξιότητές σου στην προσωπική περιγραφή του βιογραφικού σου, κάτω από το όνομα και τον επαγγελματικό σου τίτλο (συνήθως στην αρχή και πάνω-πάνω στο βιογραφικό)
  • Στην ενότητα της επαγγελματικής εμπειρίας, δώσε ορισμένα παραδείγματα που να αποδεικνύουν ότι όντως κατέχεις κάποιες συγκεκριμένες δεξιότητες

Και αυτός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να φτιάξεις ένασωστό, χρήσιμο και λειτουργικό βιογραφικό!

Δεξιότητες για βιογραφικό που δεν πρέπει να λείπουν – Σύνοψη

Ελπίζουμε πλέον να έχεις καταλάβει ποιες είναι οι πιο σημαντικές δεξιότητες για βιογραφικό που πρέπει να κατέχεις, προκειμένου να ανεβάσεις τις «μετοχές» σου και να αυξήσεις τις πιθανότητες να βρεις μια αξιόλογη ή μια ακόμα καλύτερη δουλειά από αυτή που ήδη έχεις.

Μιας και πλέον γνωρίζεις, από εδώ και πέρα χρειάζεται να φροντίσεις να κατακτήσεις πολλές από τις δεξιότητες που είδαμε παραπάνω για την εξασφάλιση ενός καλύτερου επαγγελματικού μέλλοντος.

Αν, λοιπόν, θέλεις να ενισχύσεις το βιογραφικό σου και τις πιθανότητές σου να βρεις μια καλή θέση εργασίας, ρίξε μια ματιά στα εξ αποστάσεως σεμινάριά μας και διάλεξε αυτό που σου ταιριάζει καλύτερα!

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Διαβάστε επίσης